Skip to main content

Sound of image | Image of sound // Notes [Warsaw Biographies:Profile Foundation:Warszawa:Poland]

Dźwięk obrazu | Obraz dźwięku: Leszek | Biografie Warszawy, Fundacja Profile, 2017
Dźwięk obrazu | Obraz dźwięku: Rafał | Biografie Warszawy, Fundacja Profile, 2017

Sound of image | Image of sound // Notes
happening, 2017, 3D print (PLA)

Dźwięk obrazu | Obraz dźwięku // Zapiski
działanie, 2017, druk 3D (PLA)

[scroll down for description]

Dźwięk obrazu | Obraz dźwięku: Leszek | Biografie Warszawy, Fundacja Profile, 2017
Dźwięk obrazu | Obraz dźwięku: Leszek | Biografie Warszawy, Fundacja Profile, 2017

Sound of image | Image of sound is a happening at the gallery of Profile Foundation in Warsaw as part of the Warsaw Biographies project.
The idea was to meet with the people of Warsaw. The natives, tourists, students, but also those who came here looking for a new life. During the meeting, everyone could recall a picture of the first memory associated with this multidimensional city and tell about it. Each statement was recorded in audio form, and during the registration itself a material object that was a physical recording of the voice was created.

The author's instrument was used to transform speech to relief images. An individual character of each statement was captured in a technology based on 3D printing.

The presentation was complemented by an interactive wall-based projection that depicted sound in real-time.

Dźwięk obrazu | Obraz dźwięku to działanie zrealizowane w galerii Fundacji Profile w Warszawie w ramach projektu Biografie Warszawy.
Ideą działania było spotkanie z warszawiakami. Tymi rodowitymi, studentami, turystami, ale też i tymi, którzy przyjechali tu w poszukiwaniu innego życia. Podczas spotkania, każdy mógł przywołać obraz pierwszego wspomnienia związanego z tym wielowymiarowym miastem i opowiedzieć o nim. Każda wypowiedź została zarejestrowana w formie audio, zaś w trakcie samej rejestracji powstawał materialny obiekt będący fizycznym zapisem głosu.

Autorski instrument posłużył do wytworzenia reliefowych obrazów z mowy. Indywidualny charakter każdej wypowiedzi, został uchwycony w technologii opartej na druku przestrzennym.

Prezentację uzupełniała interaktywna projekcja na ścianie, obrazująca dźwięk w czasie rzeczywistym.

fot. Paweł Dudko


fot. Paweł Dudko

fot. Paweł Dudko

Happening Sound of image | Image of sound was an element of the project dedicated to blind and visually impaired people. Hence the idea for sound transcription into something physical and tactile.

An interesting conclusion is that the works of the blind and visually impaired people significantly stood out from the rest. While listening to the speech itself or analyzing the audio recording, there were no special features. However, the recording made by the device had a very broad ring, which practically filled the entire spectrum from minimum to maximum, sometimes even moving more towards the upper limit. Notes of the other participants were mostly based on the minimum spectrum, with spikes, during individual words. They formed a smaller, more distinct circle with lots of tiny rays.


Działanie Obraz dźwięku | Dźwięk obrazu było elementem projektu dedykowanym osobom niewidomym i niedowidzącym. Stąd powstał pomysł na transkrypcję dźwięku, na coś fizycznego i taktylnego.

Interesującym wnioskiem jest, iż prace osób niewidomych i niedowidzących znacząco wyróżniały się spośród pozostałych. Podczas słuchania samej wypowiedzi, czy analizy zapisu audio, nie dało się zauważyć wyjątkowych cech. Jednak zapis zrealizowany przez urządzenie, odznaczał się bardzo grubym pierścieniem, który praktycznie wypełniał całe spektrum od minimum do maksimum, czasami wręcz przesuwając się bardziej ku górnej granicy. Zapiski pozostałych uczestników, w większości opierały się na minimum spektrum, ze szpilkami, podczas pojedynczych słów. Tworzyły mniejszy, bardziej wyraźny okrąg, z mnóstwem drobnych promieni.

fot. Paweł Dudko
fot. autora

Popular posts from this blog

Ephemeral architecture – Poltva river revitalisation [Białystok:Poland/Lviv:Ukraine]

Architektura Efemeryczna - rewitalizacja rzeki Poltvy we Lwowie to temat pracy magisterskiej wykonanej pod kierunkiem mgra inż. arch. JANA KABACA , na Wydziale Architektury Politechniki Białostockiej. MIASTO , które obecnie leży na Ukrainie, od początków swego istnienia cechowała wielokulturowość i wzajemny szacunek mieszkańców. Różnorodność osadników, zachowujących swoją tożsamość kulturową i religijną spotykała się z gościnnością i tolerancją. Dzięki temu miasto mogło się dynamicznie rozwijać i gromadzić bogactwa. Z czasem, gdy poziom zamożności mieszczan znacząco wzrastał, pojawiała się potrzeba rozwoju intelektualnego i kulturalnego. Dzięki czemu we Lwowie pojawiło się mnóstwo znakomitych uczelni wyższych, dzieł architektonicznych, artystycznych, ale także wiele znanych osobistości odwiedzało to urokliwe miasto. Niestety wiek XX i 2 wojny światowe przyniosły zniszczenia. Mieszkańcy i sąsiedzi byli zmuszeni stanąć przeciw sobie w walce, zostało zatartych wiele świadectw historii mi

Chroma Theory [NFT:artblocks.io]

Chroma Theory is an infinite scripted digital animation that is based on color theory. All of the spots visible in a single rendering are subject to the rules of perception, mixing, matching, or contrasting colors.

The Faces of the Circle [WRiI ASP:Gdańsk:Poland]

The Faces of the Circle artistic part of the doctoral dissertation in the discipline of fine arts Oblicza koła część artystyczna rozprawy doktorskiej w dyscyplinie sztuki piękne   zbiór 0. (eng. 'Set 0.') seria 12 obiektów, 2017, FDM PLA, ok. 20 × 21 cm każdy series of 12 objects, 2017, FDM PLA, ca. 20 × 21 cm each Oblicza koła — zbiór 0. Oblicza koła — zbiór 0. zbiór 1.  (eng. ‘Set 1.’) cykl 11 obiektów, 2017, FDM PLA, 20 × 21 cm każdy cycle of 11 objects, 2017, FDM PLA, 20 × 21 cm each Oblicza koła — zbiór 1. — 2⁰ Oblicza koła — zbiór 1. — 2¹⁰ zbiór 2.  (eng. ‘Set 2.’

Machine Creative [MKiDN Scholarship "Culture on the Web"]

Machine Creative visualization – published on 18th of September 2020 – Facebook post #7 Maszyna Twórcza – wizualizacja – opublikowana 18 września 2020 – post 7. na facebooku Introduction | Wstęp The creative process begins with an idea that the artist initially carries within himself. Then he tries to bring it out and show it the world using the chosen medium. I would like to uncover this process for my audience. Invite creators, artists, and viewers to participate as an active commentator, shy observer, or direct participant. A machine-object will be used to show the creative process, the construction of which I will register, and make public. The source is a modern technology of 3D printing, resulting from my previous creative researches. I will reveal an observation of the development of the work, its creation, and its gradual evolution in the form of photo-video documentation in the Internet media. The final object will be both a work and a mechanical creator of subsequent

Pilgrimage shelter [Krynoczka k. Hajnówki:Poland]

Schronisko pielgrzymkowe  to temat pracy inżynierskiej wykonanej pod kierunkiem mgra inż. arch. JANA KABACA , na Wydziale Architektury Politechniki Białostockiej. Schronisko pielgrzymkowe zlokalizowane jest na uroczysku Krynoczka, k. Hajnówki w prawosławnej parafii Dubiny (woj. podlaskie). Jest to prawdopodobnie najstarsze udokumentowane MIEJSCE KULTU PRAWOSŁAWIA na tych ziemiach. Jego tradycja sięga XIII w., gdy schronienie znaleźli tu mnisi uciekający z ławry Kijowsko-Pieczerskiej. Sława miejsca stopniowo rosła, aż wykroczyła poza granice regionu. W późniejszym okresie zatrzymywali się tu pielgrzymujący do Jabłecznej mnisi wileńscy. Źródło, z czasem zaczęło przyciągać wiernych i skupiać coraz większe rzesze, zwłaszcza podczas pobytu duchownych. Coraz powszechniejsze stawały się pielgrzymki do miejsca, zarówno indywidualne, jak i grupowe. W połowie XIX w. wzniesiono tu pierwszą cerkiew, która stoi do dziś. Źródełko zostało zadaszone, ujęcie wody zabezpieczone betonowymi kręgami, dobu

Alloy [WAR:miejsce sztuki44/FAMA 2017:Świnoujście:Poland]

Alloy installation/object, 2017, extruders, electronic driver, PLA, plywood Aliaż instalacja/obiekt, 2017, ekstrudery, elektroniczny układ sterujący, PLA, sklejka [ scroll down for description ] Alloy  is a continuation of the deliberations on three-dimensional print, in which deconstruction of the process takes place. The final object, based on the basics of the technology and using its compound elements, entirely loses its functional meaning. Only the two elements used for extruding material are extracted from the device [FDM printer] and posed opposite each other. Controlling the position was eliminated from the process, and the structure increase is based on variable physical factors. The lack of direct control over the movement of the print heads and their rigid attachment to the walls of the object eliminates the possibility of creating a strictly determined form. Control is limited to the most basic of functions, i.e. maintaining the proper temperature of the p